پایش آنلاین ایستگاه‌های هیدرومتری ورودی و خروجی سد سیازاخ دیواندره

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: حجم ذخیره آب سد سیازاخ در حال حاضر 77 میلیون مترمکعب است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: حجم ذخیره آب سد سیازاخ در حال حاضر 77 میلیون مترمکعب است

به گـزارش هه نـگاو،

پایش آنلاین ایستگاه‌های هیدرومتری ورودی و خروجی سد سیازاخ دیواندره

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: حجم ذخیره آب سد سیازاخ در حال حاضر 77 میلیون مترمکعب است در راستای پیشگیری از حوادث احتمالی به صورت آنلاین ایستگاه‌های هیدرومتری ورودی و خروجی این سد پایش می شود .

 

آرش آریانژاد صبح امروز در جلسه کارگروه اضطراری مدیریت بحران و پدافند غیرعامل که با توجه به شرایط خاص سد سیازاخ و بارندگی‌های پیش‌رو در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: از آنجا که تمرکز جبهه بارشی اخیر، بیشتر در مناطق غربی استان خصوصاً دیواندره بوده و همچنین  پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر ورود توده پرباران در هفته جاری به کشور شرکت آب منطقه ای کردستان نسبت به تنظیم حجم مخزن با استفاده از بازگشایی دریچه‌های تخلیه کننده عمقی سد و سایر ظرفیت‌های دیگر اقدام نموده است.

وی بر پایش آنلاین ایستگاه‌های هیدرومتری ورودی و خروجی سد سیازاخ دیواندره تأکید کرد و گفت: دفتر مطالعات پایه منابع آب این پایش را به صورت مستمر انجام و گزارش نموده است تا در صورت نیاز به تغییر در کنترل ورودی و خروجی‌های سد، تمهیدات آنی اعمال شود.

آریانژاد ادامه داد: با توجه به اینکه حجم ذخیره آب سد سیازاخ در حال حاضر 77 میلیون مترمکعب است در راستای پیشگیری از حوادث احتمالی، گروه‌های گشت و بازرسی به صورت تمام وقت نسبت به گشت‌زنی در حریم رودخانه و مخزن سد اقدام و گزارش بروز را در اختیار این شرکت، قرار می‌دهند. 

وی تأکید کرد: برای مدیریت بحران باید شرایط حدکثری‌ را در نظر گرفت تا در مواقع مواجه با بحران با آمادگی کامل وارد عمل شد در همین راستا شرکت آب منطقه ای در مباحث مرتبط با مدیریت بحران و پدافندغیرعامل به صورت تمام وقت خصوصاً در ایام نوروز، آماده خدمت‌رسانی به هم استانی‌ها خواهد بود.